niedziela, 7 stycznia 2018

Świerszczykowy Klub Książkowy #19 i #20 MIKOŁAJKOWO i ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA

Witajcie...


W okresie adwentowym i świątecznym towarzyszył nam Świerszczyk ze swoimi świetnymi tekstami, ilustracjami, ciekawostkami, zadaniami...

tynka
Dzieciakom bardzo podobały się mikołajkowe teksty:

Kwadratowa gra służyła nam do poszukiwań przedmiotów z kart w naszym otoczeniu, wśród naszych dekoracji i ozdób:

To już tradycja, że tekst z ukrytymi obrazkami/słowami należy do ulubionego Zosi :)


Oczywiście ZORZA bardzo zaciekawiła moje dzieciaki i znalazłam im kilka filmików na YT, w tym taki<klik> i taki<klik>

I jeszcze więcej ciekawostek i informacji dotyczących Laponii:

A artystyczny DIY z ostatniej strony wykorzystamy jeszcze na przyszłe święta

Z dzieciakami dla Mikołaja przygotowaliśmy ciasteczka i pierniki:


Było też pisanie i rysowanie listów do Mikołaja:


Daria i Adaś rozwiązali wszystkie Świerszczykowe łamigłówki:







Świąteczny numer:

Piękne teksty wprowadziły nas w iście świąteczny nastrój:


Atrakcją tego numeru była bałwankowa gra planszowa:


Szczególnie interesujący był tekst o "Nietypowych sposobach pomagania"...

Jeśli macie ochotę pomóc w szczególny- nietypowy sposób (napisanie listu, stworzenie kartki dla chorej dziewczynki) to po więcej informacji zapraszamy na bloga Darii <klik>

Zosia i Antoś też robili karteczki:


Poza Świerszczykiem w tym okresie to nasze ulubione pozycje książkowe,  idealne na zimowo-świąteczny czas:

 I nasza tegoroczna perełka:



Daria i Adaś tradycyjnie już rozwiązali ulubione łamigłówki:





Zrobili świąteczne karteczki:


I przeczytali książkę o reniferowym przyjęciu:


Pozdrawiamy Was ciepło!

Daria&tynka

6 komentarzy:

  1. Moja gazetka z dzieciństwa . Ile ona może mieć lat ? chyba wydano zaraz po wojnie. Jak widać dobra rzecz sama się obroni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy numer został wydany bodajże 1 maja 1945 roku :) także wiekowe czasopismo :) i nic nie traci na swej wyjątkowości :)

      Usuń
  2. Ależ czytelnicy z Was, wielkie brawa!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż czasem żal, że moje dzieciaki kuż duże. Uwielbiam wiersze Natalii Usenko (to m.in. ten o Mikołajku) i jej mamy Danuty Wawiłow, jakbym w czasie się przeniosła. Chyba poczytam dzisiaj mojemu łobuzowi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja mama kupiła ten numer Zuzi, jak go zobaczyłam to się zdziwiłam że dalej ta gazetka funkcjonuje, przecież ona była wydawana jak ja byłam dzieckiem.

    OdpowiedzUsuń