poniedziałek, 22 maja 2017

Tutorial, czyli KROK po KROKU - kolorowe mydełka

Witajcie!
Dziś będzie tak jak na zewnątrz..wiosennie i kolorowo:)
A dokładniej będzie o tym, jak zrobić kolorowe i cudownie pachnące mydełka!
Potrzebne nam będą:
 - baza mydlana ( biała, bezbarwna - jak kto woli, ważne by naturalna była )
- ulubiony olejek zapachowy
- barwnik
- foremki silikonowe
Oczywiście do tego jakaś deseczka, nożyk, miseczka i mieszadełko:)
To co? Zaczynamy??
1. Kroimy naszą bazę na mniejsze kawałki, żeby się lepiej rozpuściła: 


i wkładamy do miseczki:


albo dwóch jeśli chcemy zrobić dwa kolorki czy zapachy:



2. Dodajemy wybrany przez nas barwnik - taki kolor w jakim chcemy mydełka - ale tylko 3 - 4 krople, 
gdyż barwniki te są bardzo intensywne:





3. Dodajemy olejek zapachowy - też kilka kropel, choć ja sobie nie żałuję czasem:)




I barwnik i olejek można dodać po podgrzaniu, ale mi łatwiej to zrobić przed, bo łatwiej się miesza.

4. Podgrzewamy - ja używam do tego mikrofalówki, bo szybciej (tylko najlepiej w jak najniższej temp.), ale może być w kąpieli wodnej i pewnie nawet tak by było lepiej:)


Należy tylko uważać, żeby się nie spieniło (czyli nie zawrzało:)):


5. Dobrze rozmieszać, żeby kolor był w miarę jednolity:


6. Na koniec rozlewamy do przygotowanych foremek i czekamy aż stężeją:)


Jeśli są grubsze dłużej im to schodzi, więc ja często wkładam do lodówki, bo tak szybciej:)

Możliwości jest mnóstwo i warto poeksperymentować z zapachami i kolorami. Niestety nie możecie poczuć 
jak pachną, ale zawsze możecie zerknąć jak wyglądają:


 Mydełka przechowujemy w chłodnym miejscu. Ja zawsze pakuję je jeszcze w celafon:


Tak przygotowane mydełka obłędnie pachną i świetnie się pienią, a dzieciaki je wprost uwielbiają:)

Może teraz Wy spróbujecie? Jeśli się uda to proszę dajcie znać w komentarzu, chętnie obejrzymy:)

Pozdrawiam,
Aśka:)


5 komentarzy:

  1. Wyglądają niesamowicie, takie mydełko to aż żal użyć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślicznie wyglądają, jak cukiereczki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super! Już dawno mnie kusiło, żeby zrobić takie własne mydełka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają bajecznie i chyba czas się na nie wreszcie skusić :)
    Piękne Asiu!

    OdpowiedzUsuń
  5. I ja muszę spróbować! :)) wyglądają obłędnie :D

    OdpowiedzUsuń